соціальний педагог

Перелік документів, шо регулюють питання охорони праці, безпеки житєдіяльності в навчальному закладі.
До нового навчального року слід мати такі документи:
1.     Статут навчального закладу (наявність і правильність оформлення розділу з охорони праці).
2.     Матеріали по ліцензуванню навчального закладу (наявність висновку з охорони праці).
3.     Правила внутрішнього трудового розпорядку для працівників навчального закладу, затверджені керівником.
4.     Колективний договір (наявність "Охорона праці", Комплексних заходів з охорони праці, безпеки життєдіяльності, матеріали щодо їх виконання (акти) оформлюють 2 рази на рік).
5.     Посадові інструкції з розділом з охорони праці, безпеки життєдіяльності працівників навчального закладу з їхніми особистими підписами.
6.     Наказ керівника навчального закладу про призначення відповідальних осіб (видається щорічно перед початком навчального року):
- за організацію охорони праці в навчальному закладі та його структурних підрозділах (кабінети, лабораторії, майстерні, харчоблок тощо),
- за експлуатацію енергогосподарства,
- за експлуатацію котлів, інших посудин, що працюють під тиском,
- за експлуатацію виробничого обладнання,
- за організацію збереження хімічних, горючих та легкозаймистих речовин.
7.     Наказ керівника навчального закладу про призначення комісії для перевірки знань з охорони праці, безпеки життєдіяльності.
8.     Протоколи засідання комісії з перевірки знань з охорони праці, БЖД працівників навчального закладу (оформляються один раз на 3 роки, новоприйнятих на роботу працівників - протягом місяця).
9.     Посвідчення про перевірку знань з охорони праці керівника навчального закладу, його заступників і членів комісії з перевірки знань з охорони праці.
10.                        План організаційно-технічних за ходів щодо поліпшення умов й охорони праці, здоров'я працівників та учнів (складається на календарний рік).
11.                        План заходів щодо забезпечення пожежної безпеки навчального закладу (складається на календарний рік).
12.                        План заходів щодо попередження дитячого дорожньо-транспортного травматизму (складається щорічно перед початком навчального року).
13.                        Акти загального технічного огляду будинків і споруджень навчального закладу (оформляється 2 рази на рік: навесні й восени).
14.                        Акт готовності закладу освіти до нового навчального року (оформляється щорічно перед початком навчального року).
15.                        Акти дозволи на проведення занять у навчальних майстернях та в спортивних залах (оформляється щорічно перед початком навчального року).
16.                        Акти дозволи на проведення занять у кабінетах фізики, хімії, біології, інформатики, ОБЖ (оформляється щорічно перед початком навчального року).
17.                        Акти дозволи на введення в експлуатацію устаткування в навчальних закладах майстернях і лабораторіях (оформляються щорічно).
18.                        Матеріали щодо проведення атестації робочих місць за умовами праці (оформляється не рідше одного разу на 5 років).
19.                        Протоколи перевірки пору заземлення устаткування (оформляється щорічно).
20.                        Акти технічного обслуговування й перевірки внутрішніх пожежних кранів (оформляється один раз на 6 місяців).
21.                        Журнал обліку первинних засобів пожежогасіння.
22.                        Акт обробки дерев'яних конструкцій горищного приміщення будинку вогнезахисним складом (оформляється один раз на 3 роки).
23.                       Акти перевірки стану вогнезахисної обробки деревних конструкцій горищного приміщення (оформляється один раз на 6 місяців).
24.                        перелік інструкцій з охорони праці (затверджується керівником навчального закладу).
25.                        Інструкції з охорони праці для всіх професій і виду робіт (переглядаються один раз на 3 роки для робіт підвищеної небезпеки й на 5 років для інших робіт).
26.                        Журнали реєстрації інструкції з охорони праці.
27.                        Журнал обліку видачі інструкції з охорони праці.
28.                        Програма вступного інструктажу з охорони праці (затверджується керівником навчального закладу).
29.                        Журнал реєстрації вступного інструктажу з охорони праці (оформляється при прийомі на роботу).
30.                        Журнал реєстрації інструктажів з охорони праці на робочому місці.
31.                        Журнал перевірки знань з електробезпеки персоналу із групою електробезпеки.
32.                       Журнал реєстрації цільового інструктажу учнів з безпеки життєдіяльності при організації суспільно корисної, продуктивної праці та проведення позакласних і позашкільних заходів тощо.
33.                        Журнал адміністративно-громанського контролю
34.                        Журнал реєстрації нещасних випадків на виробництві.
35.                        Журнал реєстрації нещасних випадків із тими, які навчаються.
36.                        Журнал обліку професійних захворювань (отруєнь).

• Навчальні кабінети (орієнтовні):


Стан охорони праці в навчальних майстеренях (кабінетах) обслуговуючих видів праці

1.      Наявність інструкцій з охорони праці. (У навчальній майстерні (кабінеті) повинні бути інструкції з охорони праці при роботі із тканиною, при кулінарних роботах, при роботі з електронагрівальними приладами, які не рідше одного разу на 3 роки переглядаються й затверджуються керівником  закладу освіти й на засіданні профспілкового комітету.)
2.      Наявність акту-дозволу на проведення занять у навчальній майстерні (кабінеті) обслуговуючої праці.

3.      Наявність і заповнення журналу реєстрації інструктажу учнів з охорони праці. (Журнал оформляється при проведенні з учнями гурткової роботи).

4.      Наявність й укомплектованість медаптечки. (Медаптечка повинна бути укомплектована необхідними для надання першої допомоги медичними, перев'язними матеріалами й протиопіковими засобами, які заносяться до опису, що перебуває в медаптечці. Поруч із медаптечкою повинні бути написані адреса й номер телефону найближчої лікувальної установи, а також повинні бути інструкції з надання першої допомоги при травмах).
5.      Дотримання норми освітленості в майстерні (кабінеті). (Найменша освітленість повинна бути: для майстерних кабінетів кулінарії й інших – при люмінесцентних лампах – 300 лк (20 вт/кв. м), при лампах накалювання – 150 лк(48 вт/кв. м), для швейних майстерень (кабінетів) – при люмінесцентних лампах – 400 лк. (25 вт/кв. м), при лампах накалювання – 200 лк (64 вт/кв. м).
6.      Наявність і стан інструмента індивідуального користування. (Інструмент індивідуального користування видається учнем в укладаннях, у яких повинен бути опис. Не допускається використання іржавих голок і шпильок. Ножиці повинні бути справні й добре заточені. Для захисту пальців рук від уколів в укладаннях повинні бути наперстки).
7.      Стан електроприладів. (Корпуси електричних плит й електричних швейних машин повинні бути заземлені мідним або алюмінієвим провідником розтином не менш 4 кв. мм до загального заземлюючого контуру будинку. Послідовне заземлення забороняється. Электропраски повинні мати електричні шнури без порушення ізоляції з вилками, які не мають тріщин і сколів. Під електронагрівальними приладами повинні бути термостійкі підставки).
8.      Наявність і стан діелектричних гумових ковриків. (Діелектричні гумові коврики повинні бути на підлозі біля електроплит, електричних швейних машин і біля місця для прасування электропраскою. Коврики повинні бути цілими без розривів і проколів).
9.      Наявність і справність місцевої витяжної вентиляції над електричними й газовими плитами.
10.   
11.  Наявність і стан кухонного й столового посуду, інструменту й інвентарю. (Столи для оброблення м'ясної, рибної продукції й овочів повинні мати гігієнічне покриття. Кухонний посуд для готування їжі повинна бути емальованим, котрий не має відколів емалі. Не рекомендується використовувати посуд з алюмінію і його сплаву, забороняється використовувати пластмасовий посуд. Столовий і чайний посуд повинні бути без тріщин і сколів. Обробні ножі повинні бути справні, добре заточені, мати зручні й міцно насаджені рукоятки. Для роботи з м'ясорубкою повинні бути дерев'яні штовхальники. Кухонний посуд, обробні дошки й ножі повинні бути промаркеровані).
12.  Дотримання санітарно-гігієнічних правил. (Температура повітря в майстерні (кабінеті) повинна бути 18-20 С, вологість повітря – 40-60%. Підлога повинна бути теплою, рівною, але неслизькою. Для миття посуду, овочів й інших продуктів повинні бути роздільні раковини, ванни з підводкою гарячої й холодної води. Для збору харчових відходів повинні бути бочки (урни) із кришками, вміст яких щодня повинно виноситися в сміттєзбиральники. Після кожного заняття майстерня (кабінет) прибирається вологим способом, обробні столи промиваються гарячою водою. Для провітрювання майстерні (кабінету) повинні бути фрамуги, що відкриваються).
13.  Наявність й справність первинних засобів пожежогасіння. (Майстерня (кабінет) комплектується одним вогнегасником ).
14.  Наявність і стан засобів індивідуального захисту. (Для учнів і вчителя (майстра) трудового й професійного навчання видаються безкоштовно халат бавовняний і косинка).



Немає коментарів:

Дописати коментар